Hoe maak je erfgoed en cultuurlessen zo toegankelijk mogelijk voor de basisschool leerlingen en hun leerkrachten? En hoe zorg je ervoor dat de leerkrachten hun regionale erfgoed optimaal doorgeven. Voor de leerkracht is het belangrijk dat het weinig tot geen voorbereidingstijd kost. Voor de leerlingen is het belangrijk om de geschiedenis en bijzondere cultuur van hun omgeving te kennen.
Het tweede deel uit de serie erfgoed en cultuur gaat over de spannende reis van de Gorcumse Hendrick Hamel. Dit boekje is geschreven voor de middenbouw van de basisscholen. In Gorinchem wordt het op alle basisscholen gebruikt. Ik bied hierbij een praktijkles aan met Koreaanse kalligrafie en schilderkunst met Oost Indische inkt.
De tekeningen zijn gemaakt door Robin Noorloos, een leerling van Jeugdatelier Gorinchem. De grafische nabewerking is gedaan door Sandra de Haas, medewerker van Atelier Gorinchem. Storytellingadvies door Roy Grunewald. Het boekje is tweetalig; de Engelse vertaling is gedaan door Bonno Thoden van Velzen.
€ 12,50
Vanuit een aanvankelijke interesse in hoe dingen in elkaar zitten en gemaakt worden, heb ik mij ontwikkeld naar een multidisciplinaire kunstenaar die geinteresseerd is in hoe mensen in elkaar zitten en zich tot elkaar verhouden.
Lees meer over Marleen